אורית סטרוק – סיכום מושב החורף

יו"ר סיעת הציונות הדתית חה"כ סטרוק בסיכום קצר למושב ארוך:
מיד לאחר הקמת הממשלה, ובשל ההרכב המדאיג והמסוכן שלה, קיבלתי החלטה למקד את העבודה הפרלמנטרית שלי בפיקוח על עבודת הממשלה. לאור החלטה זו, הקפדתי לאורך כל המושב להציף ולהעמיד במרכז סדר היום של הכנסת שוב ושוב נושאים שהקואליציה ניסתה לדחוק לשוליים, להסתיר, לערפל, או לרמוס:
באמצעות שדולת א"י בכנסת, עם שותפי ח"כ יואב קיש מהליכוד, הצפנו שוב ושוב נושאים כמו:
השמירה על א"י אל מול תכנית ההשתלטות הפלסטינית (התחייבות בהסכם הקואליציוני, שמופרת ברגל גסה)
הסדרת ההתיישבות הצעירה (הבטחת בחירות שנרמסה, ותחת הלחץ המאסיבי שלנו נראה שתתוקן במקצת)
קמפיין האיחוד האירופי נגד המתנחלים (ניר אורבך מקבל תזכורת שבועית בועדת הכנסת, לאחר שהתחייבותו לא לקדם חוקים של ח"כים המשתתפים בקמפיין, בינתיים לא מומשה),
החשש מעקירת הישיבה מחומש
הדלת המסתובבת להחזרת כספי טרור לרש"פ (יוזמת בני גנץ שאיש לא עומד בדרכו),
מיצוי הדין ושיקום ההרתעה מול פורעי תשפ"א
חוק החשמל
הוויתור על אדמות המדינה בנגבכל אלה הוצבו במרכז סדר היום של הכנסת, באמצעות הצעות חוק (שעלו ונפלו), דיוני ועדות ומליאה, שאילתות, דיונים אישיים, כנסים וסיורים בשטח.

לקריאה נוספת אודות חוק החשמל >>>

הצפתי באופן דומה גם נושאים מאוימים שאינם ב"תחום הגזרה" של שדולת א"י. כך למשל:
תכנית שרת התחבורה להפעיל את הרכבלית בחיפה בשבת – נחשפה על ידי בדיון בועדת הכלכלה
ההתנגדות לתכנית שרת החינוך לבטל את הבגרויות בכל מקצועות הזהות- הוצפה בועדת החינוך
ובועדה לזכויות הילד התקיים דיון מרגש, נוקב ורב משתתפים על תכנית שר האוצר לרוקן את בתי המדרש, באמצעות שלילת סיבסוד למעונות מילדי אברכים
בנוסף, יזמתי דיונים בוועדות הכנסת גם בסדרת נושאים שאני עמלה לקדם:
הנשירה ותנאי עבודתם של הקב"סים – שנים מדברים על הצורך לשנות, ושום דבר לא קורה: הקב"סים – קציני הביקור הסדיר – אחראים על איתור התלמידים הנושרים, שמצויים בשלב קריטי של חייהם, מחזירים להם את האמון בעצמם, ומאתרים עבורם את המסגרת והדרך הנכונה לחזור וללמוד. הם מצילי נפשות ממש, אבל תנאי עבודתם מחפירים, ולכן הקב"סים עצמם נושרים, והעומס על הנותרים (מאות תקנים לא מאוישים!) הוא בלתי אפשרי. בעקבות 3 דיונים שיזמתי בנושא, סדרת סיורים ברחבי הארץ, וגיוס מלא של יו"ר ועדת החינוך, ח"כ שרן השכל, נדרשו האוצר, השלטון המקומי, משרד החינוך, והסתדרות המורים לשבת למו"מ אינטנסיבי שתוצאותיו יועברו לועדת החינוך. אם המו"מ לא יתקדם, נקיים אותו בחדר הועדה – הודיעה היו"ר. אעמוד על המשמר שכך יהיה.

אתרי המורשת ביו"ש – הולכים ונשמדים לנגד עינינו. בדיון שיזמתי בועדת החינוך הוחלט לדרוש מקמ"ט ארכיאולוגיה טיפול בסטנדרט דומה לקיים בישראל הקטנה. דיון נוסף צפוי עם תחילת המושב הבא.

הבטיחות בדרכים ביו"ש – בדיון הראשון שיזמתי בועדת הכלכלה אותרו הכשלים (תאונות דרכים של פלסטינים אינן נספרות, ולכן אינן משפיעות על ההשקעה בכביש, וכן מחסור קיצוני בשוטרי תנועה), ומשרדי התחבורה והבט"פ נדרשו לשינוי גישה. דיון נוסף מיד לאחר הפגרה. בבעיית המשטובות נטפל בנפרד יחד עם יו"ר הועדה ח"כ מיכאל ביטון.

מוכנות צה"ל לפעילות בחירום – בדיון הראשון שיזמתי בועדת החוץ והבטחון, בעקבות מחדלים לוגיסטיים במבצע שומר החומות, נחשפו מספיק נתונים המחייבים דיון נוסף, שיתקיים בע"ה אחרי הפגרה.

הדיונים הללו הם כלי להנעת תהליכים, ואני מקוה שנזכה גם לקצור את הפירות.

כל זה על קצה המזלג, לא כולל עשרות דיונים בועדות (בעיקר דיוני וסיורי ועדות חינוך ובט"פ – 2 נושאים שיקבעו במידה רבה את עתידנו), עשרות שאילתות, סיורי שטח (כולל עם קצונת המשטרה בשמעון הצדיק), וכמובן: השתתפות פעילה כיו"ר הסיעה בחשיבה ובביצוע של מארבי-האופוזיציה לקואליציה, שמניבים בינתיים לא מעט הצלחות ופקק-חקיקה מבורך.

אסיים בדברי אסתר המלכה, שלקראת צאתה למשימתה הקשה ביקשה מעם ישראל: "צומו עלי". בקשתה של אסתר מבטאת את אמונתה והבנתה, שכל כוחה וכל הצלחותיה נובעים מהזכויות של הציבור, ומהקשר עם הציבור. אף אני אבקש מכם: צומו עלי, פנו אלי, שתפו אותי, כתבו, הציעו, בקשו, אני כאן בשבילכם ומכוחכם.

פורים שמח!

פרסומים נוספים