מיכל וולדיגר – סיכום מושב החורף

חתמנו את מושב החורף של הכנסת עם הצלחות גדולות!

היציאה לפגרה (ואל דאגה, אמשיך לעבוד עבורכם) זהו זמן טוב לסכם מושב גדוש בעשייה פרלמנטרית. מפלגת הציונות הדתית ואני בתוכה, הוכחנו שכאשר פועלים עם רוח גדולה ועמוד שדרה אידאולוגי, אפשר לקצור הישגים לטובת הציבור גם מהאופוזיציה.

הנבחרת חדורת המטרה הזו, חבריי לסיעה, הם נבחרי ציבור באמת. כאלה שטובת העם תמיד לנגד עיניים 15,437 מתפקדים שהצטרפו אלינו רק לפני שבוע מבינים זאת היטב !

כשליחת ציבור אני מתרגשת וגאה על הדרך שצעדתי ועל ההיישגים הרבים שצלחתי למען עתיד מדינתינו 3 חוקים שיזמתי עברו בטרומית במושב החורף:

1.‏ הצעת החוק"מעונות יום שיקומיים(תיקון פעוט עם מוגבלות שטרם מלאו לו שישה חודשיים)", המתקנת עוול של שנים, עברה בקריאה טרומית בכנסת. אני מתרגשת לבשר שצעדנו צעד חשוב ומשמעותי בתיקון העוול והאפליה ארוכת השנים, אשר חוות משפחות של ילדים עם מוגבלויות. כיום הורים לילדים ללא מוגבלויות זכאים להכניס את ילדיהן למעונות לפעוטות מגיל שלושה חודשים בזמן שהורים לילדים עם מוגבלות אינם זכאים לכך עד גיל חצי שנה. לא קיים במדינת ישראל שום מוסד או חקיקה התומכת במשפחות אלו ומקנים להם אלטרנטיבה ראויה בזמן חצי השנה הזו ונכון לעכשיו, אין סיוע מהמדינה לאותם ההורים

2.הצעת החוק המסדירה את הטיפול באמצעות אומנויות עברה במליאה פה אחד ללא מתנגדים . במהלך סיוריי הרבים בשטח, במסגרות החינוך, במסגרות הבריאות והמסגרות הרווחה וראיתי את הצורך הגדול בהסדרת הנושא הכל כך חשוב הזה.

הכרת המדינה במקצועות הטיפול באמצעות אומנויות היא צעד חשוב למען רווחת המטופלים והמטפלים גם יחד, צעד חשוב למען כולנו.

עד היום כל אדם יכול היה לטפל בנפש של הילד, בלי שום הכשרה מינימלית ובלי בדיקת רקע, הדבר פתח פתח לשרלטנות וניצול. בנוסף הדיסוננס הוא שיש תוכנית לימודים קיימת של המל"ג, יש שימוש במקצוע, אך לא הייתה הסדרה והכרה מקצועית של המדינה, הצעת החוק שלי באה לתקן את העוול.

אני רוצה להודות לשותפיי למאבק חברי הכנסת: קרן ברק, מיכל שיר, יעקב אשר אמילי, חיה מואטי

לקריאה נוספת על הצעת החוק >>>

  1. הצעת החוק להעברת שירותי הגמילה לקופות החולים עברה במליאת הכנסת ברוב של 72.?

נפגעי ההתמכרות והתחלואה הכפולה, אני אתכם. תמיד❤️

במושב החורף הנוכחי הקמתי שתי שדולות לבתחום בריאות הנפש

1.השקתי את השדולה "לחוסן אישי וחברתי ולמאבק בסמים ובהתמכרויות" מרכז גמילה רטורנו בניהולו של איתן אקשטיין. הנושא הבוער בו עסקנו היה "לגליזציה – הצעד הנכון?". הגיעו לאירוע חברי, חברי כנסת אורית סטרוק- , ניר אורבך, אבי מעוז, אישי ציבור, אנשי מקצוע ואנשים מהחברה האזרחית. הדיון היה חשוב ופורה ביותר, הובעו בדיון חששות כבדים לצד צעדים מעשיים למען שמירתה של החברה כולה והנוער בפרט. השדולה תפעל לבניית החוסן האישי והחברתי בישראל.

אמשיך לפעול בכל כוחי למען עתיד חברתנו!

לכתבה בערוץ 7 בנושא >>>

השדולה למען השירות הלאומי השקתי את השדולה למען השירות הלאומי – אזרחי. שידע כל אזרח את חשיבות תרומתם של מתנדבות ומתנדבי השירות.

2. וגם במצב הלאומי הלא פשוט יזמתי הקמת תוכנית חירום לאומית לעולים מאוקרינה

"כל ישראל ערבים זה לזה"

פניתי היום במכתב דחוף לשר החוץ יאיר לפיד , לשר הבריאות ניצן הורוביץ ולשרת הקליטה והעלייה פנינה תמנו שטה, בדרישה להעניק סיוע נפשי מיידי לבאים מאוקראינה.

הצרכים הפיזיים חשובים ונחוצים, אך הצרכים הנפשיים לא פחות. ישנה נטייה לזנוח אותם ולטפל רק כשהמצב נהפך חמור, מוכרחים להעניק חבילת תמיכה לסיוע נפשי מיידית לאלו שהיו באזורי המלחמה, זהו צורך הכרחי ונדרש.

אני קוראת לשרים האמונים על הטיפול להיענות לקריאתי, וליישם את התוכנית שהצעתי, הכוללת פגישות עם מטפלים לאבחון ראשוני, חבילות סיוע נפשי, תמיכה טלפונית ועוד. התוכנית תעזור רבות לבאים מאוקראינה, זו החובה שלנו כנבחרי ציבור! בחג הפורים אנחנו נקראים, יותר מכל זמן אחר, לזכור ולא לשכוח. לזכור מנין באנו ולאן אנו הולכים. היכולת לדבוק באמונה גם כשקשה ומבלבל, שמורה רק למפלגה שיש לה משנה סדורה, שהולכת לאורו של משה רבינו, שחיבר מנהיגות ועשייה עם תורה וחזון, שהיו ידיו אמונה.

אמשיך לעבוד בצורה ערכית מקצועית ומסורה עבורכם

שלכם חה"כ מיכל וולדיגר

 

פרסומים נוספים