בצלאל סמוטריץ- סיכום מושב החורף

מסכמים מושב מורכב. אור וחושך משמשים בערבוביה. חז״ל מלמדים שזה מסימני הגאולה.

מחד, תחושת שליחות וחדוות עשייה שמלווים בניית דרך חדשה-ישנה של עם ישראל, ארץ ישראל ותורת ישראל. עבודה משותפת, בחברות, תיאום ושיתוף פעולה של הנבחרת הטובה ביותר בכנסת. כל אלו ממלאים אותנו בשמחה גדולה ובגאווה על כל הטוב.

מאידך, אנחנו רואים את הנזקים הרבים שגורמת ממשלת השמאל של בנט ועבאס וכואבים את אובדן הדרך.

>>>

 

הפגיעה בביטחון האישי בערים ובדרכים, ההתעלמות מהתעצמות אירן וההשלמה עם החזרה להסכם הגרעין, הנזקים הקשים לזהות היהודית, האובדן המוחלט של המשילות בנגב, הקפאת התכנון ביהודה ושומרון, הפניית העורף להתיישבות הצעירה, הפרת הסכם אבייתר וההתנכלות לגיבורי חומש, הכישלון במינוי השופטים לבית המשפט העליון והחיפוי הנורא על תחלואי מערכת המשפט, האדישות לנוכח מספר המתים הגדול מקורונה, הכבדת עול המיסים על אזרחי ישראל והעליה הקשה ביוקר המחיה, ועוד ועוד.

לא פשוט לנו להיות אופוזיציה. הציבוריות שלנו מושתת על בניה, על ראיית הטוב, על קידום מדינת ישראל, ראשית צמיחת גאולתנו בדרך של הוספת אור וטוב בעשיה חיובית. בתפקידנו הנוכחי אנו נדרשים להיאבק ברע, לשים זרקור על פגעי הקואליציה ועל הנזקים ארוכי התווך של הקמת ממשלה עם מפלגות אנטי ציוניות ותומכי טרור ועם השמאל הקיצוני בעמדות מפתח.

עם תום כנס החורף של הכנסת חשוב לנו לתת את הדעת דווקא על הצדדים החיוביים של העשייה במושב האחרון.

בראש ובראשונה, אני רוצה להודות לשותפיי – חבריי ל״ציונות הדתית״. כל אחד ואחת מהשותפים הוא נכס לנו כמפלגה ונכס לעם ישראל. חרוצים, מקצועיים, מתמידים ונחושים מתוך נאמנות מוחלטת לדרך, לערכים ולציבור. אי אפשר לסכם את כל העשייה אבל חשוב לי לציין כל אחד ואחת מהם ופשוט להגיד תודה.

ח״כ סופר,
אופיר שלא מפסיק לרגע להיות הלוחם למען עם ישראל, למען פצועי צה"ל, למען הלומי קרב למען הציונות. אופיר ברגישות אינסופית ללוחמי צה״ל מדגיש את האחריות שלנו כלפיהם גם במקומות שלפעמים נדמה שהמדינה שכחה אותם.
תודה אופיר.

ח״כ ולדיגר,
למיכל עשייה אינסופית למען מתמודדי הנפש. מעולם הנושא לא היה על סדר היום כמו שהוא מאז כניסתה לכנסת. ציבור גדול במדינת ישראל שיותר מדי שנים לא היה מי שיזעק את זעקתו בכנסת ישראל. מיכל הופכת כל אבן ומצליחה לעשות שינוי. מיכל חשפה אותי לעולם המדהים של בריאות הנפש ואין לי ספק שהיא תמשיך בעשייתה החברתית הכל כך חשובה. במקביל, עוסקת מיכל בסוגיות בריאות, חינוך והשירות הלאומי.
תודה מיכל בשם כולנו.

ח״כ רוטמן-
שמחה שלנו. לוחם המשילות והדמוקרטיה.
שמחה פעל בחודשים האחרונים לילות כימים כדי להביא את התיקון החשוב כל כך בחוק האזרחות, וברוך השם הצליח בכך. העשיה של שמחה מגוונת ורחבה ונוגעת לתחומים רבים של עשיית צדק וחיזוק הזהות היהודית והציונית של מדינת ישראל וזה כמעט לא הוגן להצביע רק על חוק האזרחות, אך בעיניי מלחמתו של שמחה בחוק הזה מלמדת כל כך הרבה. לפני מספר חודשים כשהיה ברור לנו שחוק האזרחות הקודם הוא חוק רע, שמחה מיד התגייס לחשיבה יצירתית ומדויקת איך ניתן לבצע את התיקונים הנדרשים.
לאור האכזבה מאבדן הדרך של הקואליציה ומצעדיה הדורסניים, הרבה מאיתנו לא האמנו ביכולת להביא את ההישג ולהעביר את החוק הכל כל חשוב למדינת ישראל. שמחה, שמר על עקרונותיו לאורך הדרך ובאריגה פוליטית מורכבת הצליח לגייס את חברי הקואליציה הציוניים לתמיכה בחוק האזרחות המחודש שמחזק את זהותה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. זה היה החוק האחרון של המושב והוא רשום כולו על שמו של ח״כ רוטמן.

תודה על הכל שמחה.

ח״כ סטרוק-
אורית סטרוק היא בית ספר מהלך לפוליטיקה של ערכים. אורית בנחישותה לא מפסיקה לפעול למענכם. את עשייתה ציבורית היא עושה בחרדת קודש. אישה שפועלת 24 שעות ביממה למען העם והארץ. את אותה נחישות אורית מפגינה כאשר היא מקדמת עשיית חברתית ודואגת לקב"סים, כמו גם בחשיבה אסטרטגית ובדחיפה של ההתיישבות הצעירה ביהודה ושומרון. אורית היא סמל של נחישות והתמדה והציונות הדתית נתברכה בה.

תודה אורית.

וכמובן תודה גדולה לשותפינו איתמר ואבי.

ח״כ בן גביר-

איתמר בנחישות גדולה הקים את לשכתו לפני חודש בשכונת שמעון הצדיק ובאורך פלא הביא שקט לשכונה. איתמר יודע להרים קול זעקה על כל עוול ופשע נגד הימין ונגד חיילי צה״ל והעבודה המשותפת איתו מדהימה ונושאת פירות מבורכים.
איתמר שותף חשוב שעושה דברים נפלאים למען עם ישראל.

תודה איתמר.

ואחרון חביב, ח"כ מעוז-
אבי בשקט ובענווה שלו למד בתקופה קצרה את נבכי הכנסת ויודע לאתגר את הקואליציה בכל הכלים הפרלמנטרים העומדים לרשותו. אבי מרים שוב ושוב את דגל הזהות היהודית ובשיתופי פעולה מצוינים שם את הנושא על סדר יומה של הכנסת. כך בנאומים ושאילתות, כך בהקמת השדולה לחיזוק הזהות היהודית בכנסת ורתימת כלל הארגונים העוסקים בנושא אל שולחן אחד, ועוד ועוד.

תודה אבי.

העשייה של חברי הכנסת שלנו נוגעת בכל תחומי החיים של מדינת ישראל וקצרה היריעה מלפרט את כולם. בתורה, בחינוך ובזהות היהודית, בהתיישבות, בחקלאות, בכלכלה ובחברה. אז ציינתי ממש בקצה המזלג מעט מעשייתם.

מעבר להישגים האישיים חשוב לי לציין את העבודה המשותפת שלנו כסיעה. סיעת הציונות הדתית היא דוגמא ומופת בכנסת לחברות ופרגון הדדי, לנאמנות, נוכחות והתמדה.
אני חש זכות גדולה לעמוד בראש הסיעה המדהימה הזו שעובדת למען עם ישראל.

אנשים שארץ ישראל, עם ישראל ותורת ישראל אינם סיסמא עבורם אלא דרך חיים ושליחות.

זו קבוצה שהולכת לישון אחרי מענה לאלפי פניות ציבור וקמה כל בוקר ברעב גדול לעבוד עבור אזרחי ישראל.

בחודשים האחרונים יצאנו למהלך של שותפות איתכם, עם הציבור. מהלך שנועד להגדיל את הקשר ואת המחויבות בין נבחרי הציבור והציבור ששלח אותם. אנו שמחים על ההיענות הגדולה ומקווים, מתפללים ופועלים להרחבת עוד ועוד שורות ומעגלים שיתכנסו לבית פוליטי אחד גדול של ערכים, דרך, חזון ומימוש.

אחיי ואחיותיי בימין ובציונות הדתית, המהפך קרוב. הממשלה המסוכנת והמסוכסת הזו לא תחזיק מעמד. שנאה ואמביציות פוליטיות אינם יכולים להוות תוכנית עבודה. שחקנים רבים בקואליציה כבר חשים את טביעתה הקרובה של הספינה ומתחילים לגשש את דרכם החוצה ממנה כדי לא לטבוע איתה. מתי שהוא הדינמיקה הזו תצא משליטה והקואליציה תקרוס בעזרת השם אל תוך עצמה.

לקראת ימי הפורים אנו מפתחים מבט שיודע לראות את מהלכי המלך גם כשהם נסתרים. גם כשהמציאות מורכבת וחשוכה אנחנו סמוכים ובטוחים שרווח והצלה יעמוד ליהודים. אנחנו עושים את המאמץ וההשתדלות שלנו, והקב"ה יעשה בוודאי את שלו.

חבריי למחנה הלאומי, השינוי קרוב, הרוב הלאומי בעם ישוב בעזרת השם להוביל את מדינת ישראל מהר יותר ממה שאפשר לדמיין.

תודה לכם על האמון והגיבוי.

בברכת נהפוך הוא, אשר ישלטו היהודים המה בשונאיהם.

פורים שמח לכל עם ישראל.

פרסומים נוספים